Agenda umožňuje vést operativní i účetní evidenci majetku a drobného majetku. Pro každou
položku majetku nebo drobného majetku vytváří kartu. Tyto karty obsahují všechny informace
podstatné z účetního a daňového hlediska a umožňují zapsat i řadu provozních charakteristik.
Změny majetku v měsíci a drobného majetku v průběhu celého účetního roku uživatel zapisuje
pomocí dokladů. Program měsíčně (případně podle instalace jednou ročně) vypočítává účetní
odpisy a vytváří doklady účetních odpisů, v posledním účetním měsíci v roce (případně v
posledním měsíci existence firmy) vypočítává i daňové odpisy a vytváří doklady daňových odpisů.
V rámci měsíční uzávěrky program vytváří spojovací soubor do účetnictví.
Program poskytuje řadu sestav z karet, ze změnových dokladů i ze zaúčtování pohybů. Pro účely
inventur slouží inventurní sestavy, pro výpočet daně z příjmu sestavy, porovnávající účetní i
daňové odpisy.
V částech akpitoly 2.3. najde uživatel témata: Nastavení agendy: specifická nastavení
pro agendu Majetek - kapitola 2.3.1. Hlavní datové struktury: popis datových
struktur, se kterými agenda pracuje - kapitola 2.3.2. Schéma vazeb registrů a dokladů: kapitola 2.3.3. Specifické postupy v agendě: jak je v agendě realizován
systém odpisů, evidence odpočtů na
reinvestice, odpovědnostních míst... - kapitola 2.3.4. a její podkapitoly Zaúčtování: možnosti a nastavení
- kapitola 2.3.5. Kontroly, opravy a ochrana dat: kapitola 2.3.6.