Součástí agend jsou společné moduly, které ošetřují společné číselníky celé aplikace (adresář,
číselníky organizační struktury, číselníky bank, pokladen, měn a daní) nebo zajišťují jiné funkce
obecnějšího charakteru (zálohování a kontroly dat, fakturaci, vnitrofakturaci).
2. Členění aplikace
Každé z oblastí je věnována stejnojmenná agenda. Systém respektuje vzájemné vazby mezi
agendami, jejich společnou číselníkovou základnu i návaznosti a vzájemné předávání dat mezi
agendami. Jednotlivé agendy však lze provozovat i samostatně.
Agendy jsou členěny na moduly, které řeší specifické okruhy problematiky. Každý modul je
tvořen několika bloky, které realizují výkonné akce.
3. Možnosti využití aplikace
Aplikace může pracovat jak v malém podniku v jediném počítači s jedním uživatelem, tak i ve
velkém podniku s rozsáhlou počítačovou sítí a desítkami uživatelů. Pro tuto variantu je vybavena
nastavováním individuálních přístupových práv jednotlivých uživatelů na celé řadě úrovní, aby
byla zajištěna jak nezbytná ochrana údajů, které nemohou být volně přístupné tak snadná
dostupnost dat, která slouží všem uživatelům.
4. Zabezpečení dat
Pro zabezpečení dat před ztrátou nebo poškozením vlivem technických závad nebo neodborné
obsluhy je aplikace vybavena moduly pro zálohování všech dat komplexně nebo jednotlivých
agend a jejich částí. Obsahuje i moduly, které automaticky opraví poškozené struktury nebo
restrukturalizují datové tabulky, pokud došlo při vytváření dalších verzí programu ke změnám
datových struktur.
5. Pomoc při náběhu aplikace a řešení problémů
Při náběhu aplikace zajišťují autorizovaní dealeři ve spolupráci s autorskou firmou analýzu
organizační struktury podniku, jeho požadavků na zpracování agend a využívání jednotlivých
funkcí a možností aplikace, poradenství v oblasti potřebného HW a jeho parametrů a také
nezbytné zaškolení začínajících uživatelů na různých úrovních až po správce aplikace.
Také při řešení problémů, které uživatelům vzniknou v dalším používání aplikace, je zajištěna
pomoc prostřednictvím autorizovaných dealerů.
U každé agendy popíšeme:
- jaké oblasti ekonomiky podniku zahrnuje
- které číselníky jsou pro ni specifické
- jaké prvotní doklady zpracovává a co umožňují evidovat
- se kterými postupy uživatelé obvykle pracují
- jaké výstupy poskytuje
- jakým způsobem na ni navazují jiné agendy
- které moduly agenda obsahuje, jaké mají funkce.
7. Společné moduly všech aged
Moduly, obsluhující společné číselníky všech agend
Adresy
Modul pracuje s tabulkou adres, k níž jsou připojené tabulky dalších informací (např. o
bankovních spojeních, kontaktních osobách, používaných cenících) a řada pomocných číselníků.
Kromě základní adresy lze pro jeden subjekt evidovat další adresy rozlišené pořadím.
Organizační řád
Organizační řád v aplikaci HORRYWIN dává možnost zvolit si stupeň podrobnosti sledování
vnitropodnikové ekonomiky - k tomu slouží stupně organizační struktury (střediska, činnosti,
stroje, výrobky, zakázky). Navíc lze definovat i další stupně organizačního řádu (zástupci,
fakturační místa), které slouží ke zpřesnění a usnadnění práce s doklady, lze za ně získávat i
výstupní sestavy.
Banky, pokladny, měny, daně
S aplikací jsou dodávány naplněné všeobecné finanční číselníky, např. směrové kódy bank,
konstantní symboly, měny, kódy DPH, finanční úřady, sazby DPH. Uživatel je pravděpodobně
bude doplňovat jen výjimečně.
Ostatní číselníky, t.j. kursovní lístky, bankovní spojení vlastní, pokladny, spotřební daně, si
podnik naplňuje podle potřeby.
Moduly, které zajišťují funkce společné pro všechny agendy
Vnitrofakturace
Není dosud implementována
Fakturace
V aplikaci HORRYWIN vždy vychází z vytvoření dokladu, označeného jako prodejka, který může
mít formu dokladu běžného při prodejích ze zásob, program však umožňuje i prodej služeb,
vystavování zálohových faktur, odpočty zaplacených záloh i kombinace všech uvedených variant.
Fakturace pokračuje vytištěním jednoduché nebo sběrné faktury a zaúčtováním v agendě
účetnictví buď bezprostředně nebo dávkovýcm způsobem.
Správa
Modul zajišťuje několik oblastí práce: Hromadné akce s daty:
- zálohování dat a obnovy dat ze záloh,
- kontroly tabulek a dokumentů,
- převody dat ze starších struktur,
- exporty a importy tiskových sestav,
- přechod na nový rok a odstranění nepotřebných dat. Definice základních nastavení:
- zadání nového uživatele, nastavení přístupových práv,
- nastavení vlastností agend,
- určení některých vlastností tabulek,
- informace o stavu aplikace.
0. Ovládání aplikace: zabývá
se instalací programu, jeho základním ovládáním, standardními
postupy při práci s aplikací, jako je tvorba prohlížečů a tiskových sestav nebo obecné postupy při
instalaci číselných řad.
1. Agendy: tato část příručky začíná
kapitolou, věnovanou popisu modulů, které spravují data
společná pro většinu nebo pro všechny agendy. Po ní následují kapitoly jednotlivých agend.
2. Projektová dokumentace: zde uživatel najde struktury
datových tabulek a popisy jejich
návazností, údaje o základních principech výpočtů, variantách nastavení a postupech při
zálohování, obnovách a jiné údržbě dat