0.4.4.2. Přístupová práva
Previous Top Next


Nastavením uživatelů a přístupových práv pro  celou aplikaci, jednotlivé agendy a tabulky se zabývá kapitola uživatelé a přístupová práva . Zde popíšeme nastavení přístupových práv z pohledu práce s doklady z určité číselné řady.

Záložka Práva umožňuje nastavit pro číselnou řadu přístupová práva jednotlivých uživatelů. Při nastavování nové číselné řady obsahuje implicitně seznam všech uživatelů, kterým modul
Správa přidělil přístupová práva ke vstupu do agendy. Aby bylo na první pohled zřejmé, že uživatelé jsou "zděděni" z vyšší úrovně, je seznam šedivý a před jmény jsou tečky. Zkratky práv jsou uvedeny v závorce za jménem.

Klepnutí na tlačítko "Přidat" nebo stisknutí klávesy
<Insert> umožní zadat nová uživatelská práva. Program nejprve v dialogu Výběr uživatelů nabídne seznam existujících uživatelů.
Do seznamu lze podle potřeby i z tohoto místa v programu
vložit nového uživatele , věnované tlačítku Nastavení v modulu "Správa".

Pro vybraného uživatele se otevře dialog nastavení práv, která bude k dokladům dané číselné řady mít:

graphic


Po schválení stisknutím tlačítka
OK se nový uživatel objeví v seznamu a zkratky přidělených práv jsou uvedeny v závorce za jeho jménem. Na rozdíl od uživatelů a práv "zděděných" z vyšší úrovně jsou informace zobrazeny černě a "bez teček" před jménem, nastavení lze změnit nebo vymazat po stisknutí tlačítka "Opravit" resp. "Vymazat".
Pokud jsme tímto postupem nastavovali práva některého uživatele ze "šedivého seznamu", program nyní nahradí původní řádek nově nastavenými právy a bude se jimi také řídit. Práva nastavená v modulu Správa na úrovni celé aplikace, agendy nebo tabulky tím mohou být rozšířena i omezena - ovšem jen pro tuto číselnou řadu.

Související témata:
-
Vložení nového uživatele
-
Nastavení přístupových práv - obecně
-
Přístupová práva k agendám a tabulkám