Především je nutné definovat číselnou řadu dokladů - prodejek s těmito vlastnostmi:
Na záložce:
- Obecné: nastavíme, že číselná řada má návaznost na tabulku Faktury a vybereme konkrétní
číselnou řadu faktur, která bude na prodejky navazovat. V případě, že tato číselná řada faktur
dosud neexistuje, tlačítko Nová číselná řada
umožňuje vytvořit ji.
Podle potřeby lze nastavit i stejné číslování u navazující řady, nemusí to však být pravidlem,
zejména pokud chce uživatel využívat možnosti shromáždit více prodejek do jedné sběrné
faktury.
Toto nastavení navazující číselné řady faktur lze
- Přednastavené hodnoty: U prodejek, které se
budou fakturovat, je třeba nezapínat zaokrouhlení
ani u DPH ani u celého dokladu, zaokrouhlení proběhne až ve faktuře. Záložka umožňuje nastavit
řadu údajů pro urychlení a zjednodušení práce s prodejkami a vytváření faktur. V začátcích práce
však nejsou nezbytné, po získání prvních zkušeností je uživatel doladí podle potřeby.
- Akce: nastavíme rekapitulace a tisky po uložení.
Jedním z tisků po uložení může být i vhodná
tisková sestava daňového dokladu - faktury. Lepší však je nastavit tisk faktury do Akcí až u
navazující číselné řady faktur - tím je zajištěno, že se tisk faktury bude nabízet jen u těch
prodejek, které označíme jako vyfakturované. Sestava daňového dokladu - faktury musí být
předem definována.
- Různé: stisknutí tlačítka Ostatní otevře dialog pro zadání pořadového čísla aktivní
záložky
prohlížeče i pro výběr prohlížeče, používaného je-li vybrána tato číselná řada.
- Další: zaškrtneme políčko Používat
odběratelské faktury - je-li u prodejek zapnutá návaznost
číselné řady faktur, program nedovolí řadu zapsat bez tohoto příznaku. Tlačítko Ostatní otevře
dialog pro další nastavení, týkající se jak skladové evidence, tak fakturace a návazností na
pokladní doklady.