Hlavním úkolem modulu Správa v oblasti uživatelských výstupních sestav je tvorba a úpravy
oddílů tiskových sestav a jednotlivých tiskových sestav.
Popis exportů a importů tiskových sestav uživatel najde v popisu modulu Správa v kapitole Export / import tiskových sestav - 1.0.6.3.2.
Než začneme tvořit tiskovou sestavu, musíme mít představu, jak má vypadat, jakého bude typu a
pro jakou tiskárnu je určena, ze které tabulky nebo tabulek bude čerpat a jak bude případně
provázána s jinou tiskovou sestavou.
Pokud tabulka, jejíž tiskovou sestavu tvoříme, nemá ve větvi tiskových sestav vhodný oddíl
tiskových sestav, kam bychom mohli zamýšlenou sestavu zařadit, probíhá vytváření nové tiskové
sestavy ve 3 krocích:
1. Vytvoření oddílu tiskových sestav
- kapitola 0.5.4.1. - definuje název skupiny sestav, do které
bude zamýšlená sestava patřit a určí také její typ: formulář nebo seznam.
2. Vytvoření tiskové sestavy - kapitola 0.5.4.2.
- tímto krokem uživatel určí název sestavy a
způsob tisku (grafický nebo na mozaikové tiskárně v textovém režimu), obsah sestavy však
dosud není definován.
Chceme-li novou sestavu zařadit do existujícího oddílu, místo 1. kroku vybereme ve větvi
tiskových sestav vhodný oddíl. Při opravách existující tiskové sestavy pracujeme pouze s
editorem tiskových sestav.
Do instalace tiskové sestavy vstupujeme obvykle prostřednictvím záložky Nastavení v okně Správa, do kterého přejdeme z prohlížeče tabulky klepnutím na tlačítko Správa - v tomto případě
jsme omezeni na tiskové sestavy pro aktivní tabulku. Více volnosti poskytuje modul Správa, kde
můžeme vybírat tabulky a jejich větve Tiskové sestavy ze
stromové struktury celé aplikace.
Postupy při vytváření oddílů tiskových sestav i vytvoření a editování tiskové sestavy jsou v obou
případech stejné.