Modul Skladová evidence zajišťuje nejčastější činnosti v agendě Obchod a sklady. Obsahuje
bloky pro vkládání a editaci dokladů, bloky, které představují sestavení nejrůznějších výpisů i
bloky, které slouží k zaúčtování dokladů a také k nastavení pravidel zaúčtování.
Popis rozdělíme takto:
1. Doklady
Doklady obchodu a skladů zajišťují pro většinu
uživatelů téměř veškerou práci s doklady agendy.
Jde o běžné doklady skladových pohybů i s případným navazujícím vystavováním faktur či jinými
výpisy vystavených dokladů. Deník těchto dokladů umožňuje prohlížení řádků dokladů a tvorbu
výpisů z nich.
Doklady JCD využijí především firmy,
obchodující se zahraničními dodavateli a odběrateli. Převody skladovacích míst jsou určeny pro firmy,
které evidují stavy položek na skladech i na
skladovacích místech.
2. Výpisy
Sekce výpisů nabízí množství
výstupních sestav: výpisy skladových karet, stavů a obratů položek
a skladů, stavů skladovacích míst, dodavatelských objednávek, některých pomocných registrů,
obratovky a účetní regletty.
3. Zaúčtování
Způsoby zaúčtování jsou popsány nejprve obecně. Průběh zaúčtování dokladů a fakturace
v běžném provozu je z hlediska uživatele jednoduchá
rutinní záležitost. Nastavení zaúčtování vyžaduje
více znalostí, ale v základní formě je dodáváno s programem,
takže uživatel do něj většinou nemusí zasahovat.