1.4.2. Skladová evidence
Previous Top Next


Modul Skladová evidence zajišťuje nejčastější činnosti v agendě Obchod a sklady. Obsahuje bloky pro vkládání a editaci dokladů, bloky, které představují sestavení nejrůznějších výpisů i bloky, které slouží k zaúčtování dokladů a také k nastavení pravidel zaúčtování.
Popis rozdělíme takto:

1. Doklady

Doklady obchodu a skladů zajišťují pro většinu uživatelů téměř veškerou práci s doklady agendy. Jde o běžné doklady skladových pohybů i s případným navazujícím vystavováním faktur či jinými výpisy vystavených dokladů. Deník těchto dokladů umožňuje prohlížení řádků dokladů a tvorbu výpisů z nich.

Doklady JCD využijí především firmy, obchodující se zahraničními dodavateli a odběrateli.
Převody skladovacích míst jsou určeny pro firmy, které evidují stavy položek na skladech i na skladovacích místech.

2. Výpisy

Sekce výpisů nabízí množství výstupních sestav: výpisy skladových karet, stavů a obratů položek a skladů, stavů skladovacích míst, dodavatelských objednávek, některých pomocných registrů, obratovky a účetní regletty.

3. Zaúčtování

Způsoby zaúčtování jsou popsány nejprve obecně.
Průběh zaúčtování dokladů a fakturace v běžném provozu je z hlediska uživatele jednoduchá rutinní záležitost.
Nastavení zaúčtování vyžaduje více znalostí, ale v základní formě je dodáváno s programem, takže uživatel do něj většinou nemusí zasahovat.