Agenda Účetnictví zpracovává veškeré obvyklé typy účetních dokladů. Zároveň umožňuje
automatizované zaúčtování účetních případů z ostatních agend aplikace formou načtení a
zpracování spojovacích souborů.
Umožňuje výstup všech základních účetních sestav a výkazů, sledování saldokonta a potřebné
výpisy i tvorbu dokladů navazujících na sledování závazků a pohledávek (příkazy k úhradě,
upomínky, penalizace,...).
Na začátku práce s programem je nutné naplnit číselníky účetnictví, a nastavit funkce agendy.
Součástí náběhu agendy je i nastavení počátečních stavů účtů a saldokonta - buď pomocí
dokladů počátečních stavů, nebo převodem dat ze starších typů programů HORRY v modulu Servis. Převážná část další
práce se odehrává v modulu Účetní evidence.
Některé moduly jsou zaměřeny na složitější automatické výpočty
a zaúčtování, jako je práce s
plánem, režiemi, výpočet a zaúčtování nedokončené výroby, kalkulace jednotlivých činnosti.
Popis modulů agendy Účetnictví jsme rozdělili takto:
1. Základní práce s agendou
Základní činnosti, nutné pro většinu uživatelů od začátku práce obstarávají moduly: Číselníky: zejména pro počáteční
naplnění číselníků agendy, jejich doplňování a výpisy . Účetní evidence: nejrozsáhlejší
modul, jehož úkolem je práce s účetními doklady, spojení s
ostatními agendami a jejich automatické zaúčtování, sledování saldokonta a navazující činnosti .
2. Pomocné a zahajovací činnosti
Počáteční stavy saldokonta i účtů
lze vložit účetními doklady v modulu Počáteční stavy. Servis: pomáhá při zahájení práce
s agendou i v některých speciálních situacích . Nastavení funkcí agendy .
3. Automatické výpočty a zaúčtování
Další moduly rozšiřují možnosti programu. Pro mnohé firmy nejsou (alespoň z počátku) nezbytné,
ale jejich potřebnost se může projevit později. Jejich popis je rozdělen