1.5. Účetnictví
Previous Top Next


Agenda Účetnictví zpracovává veškeré obvyklé typy účetních dokladů. Zároveň umožňuje automatizované zaúčtování účetních případů z ostatních agend aplikace formou načtení a zpracování spojovacích souborů.
Umožňuje výstup všech základních účetních sestav a výkazů, sledování saldokonta a potřebné výpisy i tvorbu dokladů navazujících na sledování závazků a pohledávek (příkazy k úhradě, upomínky, penalizace,...).

Na začátku práce s programem je nutné naplnit
číselníky účetnictví, a nastavit funkce agendy. Součástí náběhu agendy je i nastavení počátečních stavů účtů a saldokonta - buď pomocí dokladů počátečních stavů, nebo převodem dat ze starších typů programů HORRY v modulu Servis. Převážná část další práce se odehrává v modulu Účetní evidence.

Některé moduly jsou zaměřeny na složitější
automatické výpočty a zaúčtování, jako je práce s plánem, režiemi, výpočet a zaúčtování nedokončené výroby, kalkulace jednotlivých činnosti.

Popis modulů agendy Účetnictví jsme rozdělili  takto:

1. Základní práce s agendou

Základní činnosti, nutné pro většinu uživatelů od začátku práce obstarávají moduly:
Číselníky: zejména pro počáteční naplnění číselníků agendy, jejich doplňování a výpisy .
Účetní evidence: nejrozsáhlejší modul, jehož úkolem je práce s účetními doklady, spojení s ostatními agendami a jejich automatické zaúčtování, sledování saldokonta a navazující činnosti .

2. Pomocné a zahajovací činnosti

Počáteční stavy saldokonta i účtů lze vložit účetními doklady v modulu Počáteční stavy.
Servis: pomáhá při zahájení práce s agendou i v některých speciálních situacích .
Nastavení funkcí agendy .

3. Automatické výpočty a zaúčtování

Další moduly rozšiřují možnosti programu. Pro mnohé firmy nejsou (alespoň z počátku) nezbytné, ale jejich potřebnost se může projevit později. Jejich popis je rozdělen
Automatické výpočty:
Plán:
Režie:
Nedokončená výroba:
Kalkulace: